Wednesday, February 25, 2009

Impresii de la cursul de formatori-februarie 2009

Intrebarea nr. 1

Cu ce asteptari ati venit la curs?

  • Am vrut sa invat sa lucrez cu adultii, in speta cu parintii, sa interactionez cu alte persoane, care au alte meserii;
  • M-am asteptat sa imi largesc orizontul, sa cunosc noi oameni, sa invat sa fac si altceva in afara profesiei;
  • Sa invat ceva util, sa inteleg si sa pot pune in practica;
  • Sa devin formator;
  • Sa inteleg si sa pot promova activitatea de formare;
  • Pentru a-mi depasi temerile, emotivitatea, pentru a interactiona cu alte persoane intr-un mod constructiv; pentru a capata cunostinte noi cu privire la metodele si tehnicile de formare ale adultilor; pentru a ma pregati pentru o noua meserie;
  • Pentru a afla noutati si pentru a socializa; pentru imbunatatirea stilului de lucru;
  • Sa pot proiecta, sa pot comunica eficient si sa pot conduce un proces de grup in indeplinirea sarcinilor propuse;
  • De a invata metode si tehnici specifice in educatia adultilor; dorinta de perfectionare si de a asimila lucruri noi.

Intrebarea nr. 2

Ce castiguri ati dobandit participand la acest curs (cunostinte, capacitati, atitudini, trairi afective etc.)?

  • Am invatat sa lucrez in echipa si tehnicile de invatare ale adultilor;
  • Cunostinte de specialitate, imbunatatirea capacitatilor de a lucra in echipa;
  • Informatiile de calitate primite mi-au dezvoltat si perfectionat un comportament si o atitudine naturala fata de mine si de cei din jur;
  • Mi-am largit orizontul cu privire la educatia adultilor si maniera in care trebuie abordati acestia. Cursul mi-a oferit posibilitatea de a lucra in echipa si de a intalni oameni foarte interesanti si placuti.
  • Participand la acest curs am obtinut trairi afective prin depasirea emotivitatii personale in fata anumitor persoane si cunostinte;
  • Cunostinte noi intr-un domeniu nou, capacitatea de a expune o lucrare tematica, incredere in propria persoana, prieteni noi;
  • Deprinderea de a lucra in echipa, de a face prezentari;
  • Cunostinte noi, capacitatea de a invata, de a asculta si de a preda;
  • Am aflat ca metodele interactive pe care le folosesc la clasa se preteaza si in educatia adultilor (uitasem de Homo ludens). Am cunoscut si alti colegi, mi-am diversificat activitatea pentru doua lumi.;
  • Participand la curs mi-am imbogatit cunostintele privitoare la rolul formatorului si al facilitatorului, diverse cunostinte referitoare la comunicare, la metodele moderne de predare-evaluare, aspecte diferite din activitatea altor persoane.

Intrebarea nr. 3

Numiti temele care v-au retinut atentia in mod deosebit:

  • Organizarea procesului de formare, tehnica predarii in echipa, evaluarea procesului de formare;
  • Mi-au placut metodele interactive pentru care deja aveam slabiciune; la fel de mult workshopurile;
  • Negocierea, organizarea unei sesiuni de formare;
  • Metode de predare, organizarea sesiunii de formare;
  • Metode de predare, abilitati de facilitare si de relationare, evaluarea unui proces de formare;
  • Toate temele au fost importante. O tema aparte a fost cea in care s-au abordat metodele de invatare;
  • Modul in care trebuie organizat un curs de formare si etapele parcurse;
  • Tehnici de invatare preferate in functie de stilul de invatare;
  • Metode de predare in educatia adultilor;
  • Rolul membrilor intr-o echipa si stilurile de invatare.

Intrebarea nr. 4

Identificati punctele tari si punctele slabe ale cursului

Puncte tari

  • atmosfera de invatare, noutatea cunostintelor;
  • caracter practic, lucru in echipa;
  • densitatea informatiilor, pregatirea corespunzatoare a formatorului in modalitatea de exprimare;
  • formatorul este un punct forte si maniera de prezentare a intregului material informational;
  • accesibilitatea, noutatea in abordare, interactiunea formatorului cu participantii, formatul cursului tiparit, atmosfera placuta, rabdarea formatorului;
  • sala de curs dotata corespunzator, formator experimentat;
  • modul de organizare, notiuni prezentate, calitatea formatorului;
  • atitudinea si pregatirea formatorului, mijloacele de predare utilizate, chestionarele de pe parcursul cursului;
  • seriozitatea formatorului, continutul clar al suportului de curs, interactivitatea;
  • buna pregatire a formatorului, atitudinea formatorului in raport cu cursantii, modul de organizare si de desfasurare a activitatilor practice, atmosfera relaxanta pe tot parcursul cursului.

Puncte slabe: Nu s-au depistat.

Intrebarea nr. 5

Cum apreciati activitatea formatorului: FOARTE BUNA au raspuns toti participantii.

0 comments: