Thursday, February 05, 2009

Cursul de formatori de la Resita - impresii


Evaluarea cursului de formatori desfasurat la Resita in perioada 31 ianuarie-2 februarie 2009:

Intrebarea 1: Cu ce asteptari ati venit la acest curs?


  • Cu gandul de a invata totul despre ocupatia de formator, despre realizarea activitatii de formare, despre cum decurge partea teoretica, aplicatiile, daca pot sa fac acest lucru pe parcursul timpului;

  • Mi-am dorit o pregatire specifica pentru activitatea de formator si doream sa confrunt acumularile mele din autoformare cu un studiu de cercetare adecvat; doream sa aflu opinii si ceea ce este nou in activitatea didactica;

  • Sa invat lucruri noi, sa fie accesibila invatarea si asimilarea, sa existe o atmosfera calda, bunadispozitie;

  • Formare si perfectionare;

  • Dorinta de perffectionare si dezvoltare personala, pentru acumularea unor cunostinte si transferarea lor in activitatile viitoare;

  • Dorinta de perfectionare. Era o noua provocare, desi am mai probat calitatea de formator fara a avea o pregatire speciala;

  • De a afla informatii noi, utile referitoare la modalitati de lucru cu adultii;

  • Dorinta de a afla lucruri noi, de a cunoaste persoane noi, curiozitate;

  • Sa aflu lucruri noi, sa fac mai multe exercitii practice, sa-mi extind reteaua de relatii socio-profesionale;

  • De a invata metode de lucru specifice educatiei adultilor, de a ma abilita ca formator in educatia adultilor in vederea organizarii unor cursuri pentru parinti;

  • Am venit la cursuri sperand ca voi afla lucruri noi privind educatia adultilor precum si pentru a dobandi aptitudini si capacitati care sa-mi permita sa abordez adultul cu care lucrez;

  • Am considerat ca pot afla lucruri nooi despre rolul unui formator si modul in care acesta trebuie sa desfasoare un curs de formare;

  • Sa aflu noutati privind educatia adultilor, sa comunic eficient cu profesionistii in domeniu pentru a ma dezvolta profesional, sa ajut la perfectionarea colegilor ca resurse ale unei asociatii profesionale, sa facem fata schimbarilor;

  • Sa-mi dezvolt abilitatile de lucru cu adultii, sa-mi insusesc tehnici de lucru specifice, sa-mi testez capacitatea de transfer a cunostintelor, sa intalnesc oameni de calitate, profesionisti, care sa-mi fie suport in dezvoltarea personala;

  • Pentru a dobandi ocupatia de formator stiind ca voi face acest lucru cu un om de valoare (formatorul) si ca voi fi alaturi de unii colegi pe care ii stiu ca sunt buni dascali.

Intrebarea 2: Ce castiguri ati dobandit participand la acest curs?



  • Am dobandit cunostinte referitoare la realizarea, organizarea, proiectarea programelor de formare si aplicarea unor metode si tehnici speciale de formare. Mi-am format capacitatea de a implementa un program de formare a adultilor (parintilor). Am avut parte de trairi care m-au motivat si ma vor motiva sa elaborez programe de formare pentru parintii elevilor mei;

  • Cunostinte in ceea ce priveste proiectarea unui curs de formare, am asimilat terminologia specifica, m-am simtit respectata si valorizata, am exersat situatii cu valente formative, am devenit mai increzatoare in demersurile mele in ceea ce priveste educatia adultilor;

  • Cunostinte despre organizarea unei sesiuni de instruire, capacitati de a lucra in echipa, aptitudinea de a-mi motiva un punct de vedere, bucuria de a fi alaturi de colegi intr-o activitate creatoare;

  • Cunostinte multe, colegi foarte draguti pe care i-am cunoscut in alta ipostaza; capacitatea de a organiza un curs de formare cu adultii;

  • Am facut corelatii cu ceea ce cunosteam deja; s-au consolidat unele informatii; am aflat lucruri noi;

  • Cunostinte despre educatia adultilor, capacitatea de a munci in echipa, satisfactia obiectivului atins;

  • Cum sa fac un suport de curs pe o tema data, cum sa-mi sustin propriile opinii, cum sa-mi controlez emotiile;

  • Dobandirea formarii unui suport de curs pe o tema data, eliminarea emotiilor, dobandirea unor capacitati de spargere a ghetii;

  • Cunostinte noi legate de invatare la adulti, motivarea adultilor pentru a invata, caracteristicile unui trainer eficient, abilitati de prezentare, trairi afective pozitive;

  • Cursul m-a imbogatit cu noi cunostinte referitoare la organizarea unui curs de formare, iar metodele, exercitiile la care am participat pot fi folosite cu succes si la clasa sau in cadrul cercurilor pedagogice;

  • Participand la acest curs am dobandit unele capacitati, atitudini si trairi afective, am relationat foarte bine cu membrii grupului si am consolidat cunostinte dobandite la alte cursuri. Au fost si cunostinte noi pe care acum le-am acumulat;

  • Atitudini, trairi afective, relationare, capacitati;

  • Sunt mai sigura pe segmentele ce trebuie sa le urmaresc in activitatea cu adultii. Cursul este coerent, util, toate informatiile de care am nevoie sunt in acelasi loc (sa nu mai fie nevoie sa caut in tot felul de materiale). Sedimentarea atitudinilor de raportare la persoanele cu care nu sunt de acord. Participare la un curs serios (daca nu il consideram pe gustul meu, pleccam dupa prima ora). Calitatea umana a formatorului m-a determinat sa raman pentru risipirea nelamuririlor;

  • Cunosc mai bine organizarea si desfasurarea unui curs. Mi-am evaluat capacitatea de formator si am constatat ca atitudinea mea fata de nou este flexibila. Activitatile desfasurate mi-au trezit din nou bucuria de a cunoaste, de a comunica si de a relationa cu colegii;

  • In primul rand atmosfera a fost propice pentru desfasurarea cursului dobandind foarte multe cunostinte, am avut trairi afective placute, totul la superlativ.

La intrebarea 3: Numiti temele care v-au retinut atentia in mod deosebit.



  • Marketingul formarii;

  • Comunicarea asertiva;

  • Team building;

  • Aplicarea metodelor si tehnicilor speciale de formare;

  • Exercitiile de comunicare;

  • Analiza cursului;

  • Proiectarea programului de formare;

  • Evaluarea procesului de formare;

  • Metodele si tehnicile speciale de formare;

  • Chestionarele de evaluare;

  • Stilurile de invatare;

  • Barierele in comunicare;

  • Responsabilitatile si competentele formatorului;

  • Dinamica procesului de grup;

  • Evaluarea;

  • Tehnici de rezolvare a conflictului.

La intrebarea 4 au fost identificate urmatoarele puncte tari:



  • organizarea stagiului;

  • accesibilitatea informatiei;

  • comportamentul formatorului;

  • noutatea materialelor;

  • profesionalismul formatorului;

  • competentele de relationare/comunicare ale formatorului;

  • proiectarea riguroasa, logica si continuturi accesibile;

  • utilitatea practica a informatiilor primite;

  • stilul de abordare al formatorului interesant si stimulant;

  • incurajarea activismului cursantilor;

  • caracterul organizat, coerent al cursului;

  • locatia bine aleasa;

  • formatorul foarte bine pregatit;

  • materiale si informatii suficiente;

  • timpul bine gestionat;

  • grupul de cursanti omogen;

  • cursul, formatorul, grupul;

  • munca in echipa, atmosfera de lucru, atitudinea formatorului, informatii interesante;

  • material accesibil si bine structurat;

  • atitudinea si personalitatea formatorului;

  • informatia bine structurata, formatorul foarte bine pregatit;

  • climatul de lucru eficient, echilibrul creat de formator intre tehnicile si activitatile folosite;

  • etica formatorului, prezentarea continuturilor, structura experientei de instruire, atmosfera de invatare;

  • volumul si calitatea cunostintelor, climatul afectiv, spiritul organizatoric, personalitatea complexa a formatorului;

  • etica in comportamentul formatorului, caracterul lui in gestionarea rezultatelor muncii, sistemul de valori al formatorului;

  • coerenta, atmosfera potrivita, caliatea participantilor si a formatorului;

  • formatorul excelent, grupul deschis la cunoastere, materialele deosebite, activitati foarte bune;

  • competente profesionale ce-mi vor fi necesare in realizarea activitatilor de formare, aplicarea metodelor si tehnicilor speciale de formare.

Punctele slabe ale cursului au fost:



  • nesiguranta colaborarii cu alti parteneri;

  • repetarea informatiei deja retinuta;

  • desfasurarea cursului in alta localitate;

  • incertitudinea utilitatii cursului;

  • incertitudine cu privire la utilitatea cursului exceptand dezvoltarea personala;

  • munca in aceeasi echipa;

  • zilele de desfasurare (la sfarsit de saptamana).

Activitatea formatorului a fost apreciata cu calificativul "foarte bine" de toti cei 15 participanti.


0 comments: