Wednesday, June 04, 2008

Impresii de la curs

Persoanele care au urmat cursul de FORMATORI si-au exprimat punctele de vedere cu privire la activitate. Rescriem mai jos gandurile acestora:

  1. Cu ce asteptari ati venit la acest curs?
  2. Ce castiguri ati dobandit participand la acest curs (cunostinte, capacitati, atitudini, trairi afective etc.)?
  3. Numiti temele care v-au retinut atentia in mod deosebit.
  4. Identificati punctele tari si punctele slabe ale acestui stagiu de pregatire.

La intrebarea 1 raspunsurile au fost:

  • Imbogatirea cunostintelor in domeniu.
  • Aflarea unor noi metode de comunicare si sensibilizare a adultilor.
  • Modalitati de atragere a adultilor la cursuri.
  • Impartasirea reciproca a cunostintelor dintr-un domeniu.
  • Dobandirea unor cunostinte noi.
  • Perfectionarea in domeniul in care lucrez.
  • Imbunatatirea capacitatilor de comunicare.
  • Insusirea metodelor de lucru cu adultii.
  • Dorinta de a invata noi forme de comunicare.
  • Dorinta de a cunoaste alte persoane si de a interactiona.
  • Dezvoltarea abilitatilor de a pune intrebari pentru clarificare.
  • Insusirea cunostintelor referitoare la invatarea experientiala.
  • Informarea cu privire la modul de lucru in relatia cu adultii.
  • Cunoasterea oamenilor cu preocupari asemanatoare mie.
  • Socializare si schimb de experienta.
  • Dobandirea unor competente profesionale.
  • Dezvoltarea profesionala.
  • Imbunatatirea stilului de lucru in relatia cu parintii.
  • Imbunatatirea calitatii muncii.
  • Dorinta de a lucra ca membru intr-o echipa.
  • Dorinta de a-mi diversifica activitatea.
La intrebarea 2 raspunsurile au fost urmatoarele:
  • Am dobandit cunostinte cu privire la proiectarea, organizarea si desfasurarea unui curs, atitudinea corecta a unui formator. Mi-am format deprinderi de folosire a metodelor de lucru cu adultii si de gestionare a conflictelor.
  • Am reusit sa-mi structurez informatiile despre dezvoltarea, implementarea si, mai ales, evaluarea unui proiect educational/structuri de curs pentru adulti.
  • Am dobandit capacitati de comunicare si cunostinte cu privire la educatia adultilor. Mi-a placut munca in echipa si cum am relationat in cadrul echipei.
  • Am dobandit abilitati de comunicare, de relationare si cunostinte privind educatia adultilor;
  • Cunostinte, capacitati, abilitati pentru a lucra in echipa, a comunica eficient, a ma adapta la mediul in care se desfasoara munca respectiva. A face fata situatiilor neprevazute.
  • Am dobandit cunoastinte necesare parcurgerii unui program de formare: proiectarea, organizarea si desfasurarea unui curs, atitudinea corecta a formatorului. Mi-am insusit deprinderi de folosire a metodelor de lucru cu adultii.
  • Am invatat sa structurez si sa evaluez un proiect educational, sa lucrez mai bine in echipa;
  • Sa structurez si sa evaluez un proiect educational, sa transfer in practica rezultatele invatarii.
  • Am invatat sa lucrez mai bine in echipa si sa structurez un proiect educational, sa pregatesc o activitatea de formare.
  • Am dobandit cunostinte si abilitati noi, utile si aplicabile. Am invatat sa identific problemele si sa elaborez solutii pentru acestea. Am devenit mai sigura, mai responsabila. Am invatat sa iau decizii prompte.
  • Am dobandit cunostinte si abilitati noi, utile si eficiente. Am invatat sa identific probleme si sa elaborez solutii in rezolvarea lor.
  • Am dobandit cunostinte noi cu privire la tehnicile de lucru cu adultii, mi-am dezvoltat capacitatea de a comunica si relationa cu oameni noi si am trait experiente pozitive.
  • Am reusit sa inlatur anumite bariere emotionale fiind nevoita sa ma integrez intr-o echipa si sa lucrez.
  • Am invatat cum sa aplic anumite cunostinte, cum sa iau decizii, sa comunic eficient, care sunt metodele de predare pentru adulti, caracteristicile invatarii la adulti, cum sa organizez procesul de formare pe diferite teme, modul cum sa formulez intrebarile, cum sa fac evaluarea procesului de formare.
  • Am invatat despre paarticularitatile de invatare ale adultilor, despre colegii de echipa care au atitudini si trairi intense in momentul de realizare a dezbaterilor.
  • Informatii in legatura cu tema, deprinderi specifice, am colaborat eficient cu participantii.
  • Dezvoltarea unei intelegeri experientiale a procesului de grup, intelegerea teoriilor referitoare la relatia individului cu grupul, a da si a primi feedback.
  • Posibilitatea de a lucra intr-o echipa formata din persoane cu specialitati diferite.
  • O mai usoara comunicare cu adultii, capacitatea de a intelege mai bine adultii.
  • Forme noi de comunicare cu adultii, cunostinte noi de a socializa.
  • Noi cunostinte despre modalitatea de a lucra cu adultii.
  • Modelul andragogic.
  • Cunostinte de specialitate. Abilitatea de a lucra in echipa.
La intrebarea 3 s-au inregistrat urmatoarele raspunsuri:
  • Metode de predare si invatare
  • Modalitati de prezentare interactive
  • Tehnicile de invatare preferate in functie de stilul de invatare
  • Andragogia
  • Caracteristicile procesului de comunicare la adulti
  • Invatarea activa
  • Abilitatile formatorului
  • Organizarea unei sesiuni de predare
  • Evaluarea procesului de formare
  • Abilitati de facilitare si relationare
  • Invatarea prin cooperare
  • Tehnici de punere a intrebarilor
  • Rezistenta la invatare
  • Metoda experientiala
  • Abilitati de facilitare si relationare formator-grup tinta
  • Managentul conflictelor
  • Stilul de invatare si formatorul
  • Tehnica predarii in echipa
  • Dinamica procesului de grup
La intrebarea 4 s-au inregistrat urmatoarele raspunsuri:

Puncte tari:
  • Calitatea formatorului, prezentarea punctuala a materialului, lucrul in echipa, disponibilitatea formatorului in rezolvarea oricarei situatii.
  • Lucrul in echipa, posibilitatea de a valorifica experienta proprie, cadrul informal si participativ (nu competitiv), continutul usor transferabil la propriile nevoi, eficienta in desfasurarea si diversificarea propriei activitati, dinamica grupurilor.
  • Informatiile primite au fost la nivelul asteptarilor mele, activitatea practica, calitatea formatorului, calitatea metodelor si mijloacelor folosite.
  • Prezentarea cursului intr-o maniera moderna, furnizeaza informatii cheie pentru ocupatia de formator, activitatea practica a finalizat fiecare unitate de invatare.
  • Schimb de experienta intre membrii grupului, incurajarea cunoasterii si a cooperarii interumane, realizarea unei comunicari eficiente in timpul sedintelor de lucru si evitarea neintelegerilor.
  • Calitatea formatorului, metodele de lucru folosite, cantitatea si calitatea informatiilor.
  • Lucrul in echipa, metode si forme de activitate moderne, materiale bine structurate, informatii clare si precise.
  • Dinamica, invatarea activa, coeziunea de grup, stilul formatorului.
  • Materiale bine structurate, noutatea informatiilor, lucur in echipa.
  • Calitatea continutului cursului, prestatia la un nivel inalt a formatorului, transmiterea cunostintelor si dobandirea deprinderilor intr-un mod placut, metode si mijloace noi si eficiente, lucrul pe grupe.
  • Calitatea continutului cursului, atingerea obiectivelor propuse, competenta formatorului, utilizarea computerului in procesul instruirii.
  • Locatie potrivita, mijloace audio-vizuale necesare derularii activitatii, asigurarea fiecaruia dintre cursanti a unui suport de curs tehnoredactat, continutul suportului de curs adecvat nevoilor participantilor.
  • Locatie potrivita, mijloace audio-video necesare derularii cursului.
  • Socializarea, schimb de experienta si de idei.
  • Aborarea moderna a tematicii, climat favorabil discutiilor, incadrarea in timp, folosirea mijloacelor si metodelor moderne.
  • Atmosfera de lucru placuta si favorabila invatarii, limitele foarte permisive ale abordarilor.
  • Eficienta activitatilor de grup, modul de prezentare a informatiilor, personalitatea formatorului, foarte buna organizare a cursului.
  • Informatii, exercitii cu un caracter interesant, prezentarea si discutarea a noi principii si concepte.
  • Lucrul in echipa, dinamica procesului de grup.
  • Modul de prezentare si desfasurarea cursului.
  • Mi-am dezvoltat capacitatea de comunicare, a disparut inhibitia.
Puncte slabe:
  • Timp scurt si informatii multe.
  • Suprapunerea cu alte cursuri.
  • Neconcordanta intre programul individual al unor participanti si programul stabilit pentru desfasurarea cursului.
  • Prea scurt cursul.

0 comments: